< VORIGE | VOLGENDE > |
Wandeling van de Natuurkamer naar Buiten
Er zijn twee mogelijkheden:
-
Start bij de Natuurkamer (Natureluur):
Loop naar buiten en sla rechtsaf het pad in. -
Loop zonder langs de Natuurkamer te gaan:
Ga rechtdoor en laat de Natuurkamer aan je rechterkant liggen.

Volg het wandelpad verder recht vooruit en passeer twee bruggen aan je linkerzijde. Uiteindelijk kom je bij een wiebelbrug; loop deze voorzichtig over.
Aan het einde van de wiebelbrug zie je de kinderboerderij. Loop hier links omheen. Nadat je de ingang van de kinderboerderij bent gepasseerd, kom je bij een kruising. Sla hier rechtsaf en vervolgens direct links. Je zult een soort 'totempaal' zien: de Marker.
Bestudeer de Marker, die aangeeft waar je de Natureluur kunt vinden. Het is vanaf het begin een essentieel onderdeel van het 'kernverhaal' van de Natureluur. Het is geen gewoon wegwijsbord, maar een dierenhotel, ontworpen door kunstenaar Aad Kruiswijk in 2012. De paal bevat verschillende kamers waar bijen, mussen, merels, vleermuizen en lieveheersbeestjes zich extra op hun gemak voelen en graag overnachten. Bovenaan de paal bevindt zich windmolens die, wanneer het waait, energie leveren voor de lampjes in het hotel. Aad gebruikte sloopmateriaal uit de buurten van Nieuw-West om dit unieke dierenhotel te creëren.
< VORIGE | ![]() |
VOLGENDE > |
Walk from the Natuurkamer to Buiten
There are two possibilities:
-
Starting at the Natuurkamer (Natureluur):
Walk outside and turn right onto the path. -
Bypassing the Natuurkamer:
Continue straight and keep the Natuurkamer on your right.

Follow the walking path straight ahead and pass two bridges on your left. Eventually, you will reach a wobbly bridge; cross it carefully.
At the end of the wobbly bridge, you will see the petting zoo. Walk around it to the left. After passing the entrance of the petting zoo, you will come to an intersection. Turn right here and then immediately left. You will see a kind of 'totem pole': the Marker.
Study the Marker, which indicates where to find the Natureluur. From the beginning, it has been an essential part of the 'core story' of the Natureluur. It is not just a signpost but an animal hotel, designed by artist Aad Kruiswijk in 2012. The pole contains various chambers where bees, sparrows, blackbirds, bats, and ladybugs feel extra comfortable and like to spend the night. At the top of the pole, there are windmills that generate energy for the lights in the hotel when the wind blows. Aad used salvaged materials from the neighborhoods of Nieuw-West to create this unique animal hotel.
< PREVIOUS | ![]() |
NEXT > |